میکروفون و رکوردر صدا

رد یاک
19 شهریور, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

میکروفون و رکوردر صدا

میکروفون و رکوردر هر دو جزو ابزارهایی هستند که از طریق آن می‌توانید صدا را ضبط کنید. البته کاربرد این ابزارها با توجه به نوع آن ها متفاوت خواهد بود. میکروفون می‌تواند امواج صوتی را از یک بلندگو پخش کند یا به صورت فایلی ذخیره کند. از طرف دیگر رکوردر دستگاهی است که صدا را با بهترین کیفیت ضبط می‌کند و آن را به فایل تبدیل می‌کند.میکروفون و رکوردر هر دو برای ضبط صدا استفاده می‌شود؛ اما تفاوت‌های بسیار زیادی در کاربرد، ساختار و شکل با یکدیگر دارند. در این مقاله میکروفون و دستگاه رکوردر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین میکروفون

میکروفون و رکوردر صدا

میکروفون و رکوردر صدا

بهترین میکروفون دستگاهی است که بتواند با توجه به نیاز شما، کار را برای شما ساده‌ تر کند. میکروفون در واقع امواج صوتی را به امواج الکتریکی تبدیل می‌کند و پس از تقویت شدن آن را از یک بلندگو پخش می‌کند یا به صورت فایل ذخیره می‌کند. میکروفون و رکوردر در اصل هر دو برای ضبط امواج صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در ادامه از رکوردر تنها برای تبدیل امواج صوتی به فایل استفاده می‌شود. میکروفون‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به چهار نوع چند قطبی، دو سویه، کاردیو و چندگانه تقسیم می‌شوند.

میکروفون دوسویه

میکروفون‌های دو سویه تنها صداهایی که از سمت شرق و غرب تولید می‌شوند را ضبط و دریافت می‌کنند. الگوی قطبی این میکروفون شبیه به عدد 8 انگلیسی است. به دلیل این ساختار صداهایی که از سمت شمال و جنوب تولید می‌شوند، توسط این میکروفون‌ها ظبط و دریافت نمی‌شوند.

اسپیکر بلوتوثی دبلیو کینگ W-king D20

اسپیکر بلوتوثی دبلیو کینگ W-king D20 همراه با دو میکروفون

میکروفون چند قطبی

میکروفون‌های چند قطبی به تولید صدا از هر طرف حساسیت نشان می‌دهند و صدا از هر جهتی باشد آن را دریافت می‌کنند.

میکروفون کاردیو

میکروفون‌های کاردیو تنها صداهایی که روبه رو و جلوی میکروفون تولید می‌شوند را دریافت می‌کنند. این میکروفون‌ها به صداهایی که از پشت و کنار میکروفون تولید می‌شود واکنشی نشان نمی‌دهند.

میکروفون چندگانه

میکروفون‌های چندگانه برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. الگوی قطبی این میکروفون‌ها توسط کپسول‌های قابل تعویض، عوض می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید با تغییر الگوی قطبی آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

انواع میکروفون

انواع میکروفون

انواع میکروفون

میکروفون‌ و رکوردر هر دو شامل کیفیت‌های مختلفی هستند. از طرف دیگر میکروفون‌ها با توجه به کیفیت دریافت صدا و نوع الگوی قطبی و انواع مختلفی تقسیم می‌شوند بعضی از میکروفون‌ها تنها صدای نزدیک و برخی دیگر صداهای دور در را هم دریافت می‌کنند به صورت کلی میکروفون‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند

میکروفون‌های دینامیک

میکروفون‌های دینامیک معمولاً برای اجراهای زنده استفاده می‌شوند. این میکروفون‌ها از الگوی قطبی کاردیو پیروی می‌کنند. با توجه به این الگوی قطبی، دستگاه تنها صداهایی که از جلوی میکروفون تولید می‌شود را دریافت می‌کند. میکروفون‌های دینامیک در فضای شلوغ اجرای زنده می‌توانند به خوبی صدا را دریافت کنند.

میکروفون‌های خازنی

میکروفون و رکوردر تفاوت‌هایی با هم دارند؛ اما میکروفون‌های خازنی شباهت‌هایی به رکوردر دارند. از میکروفون‌های خازنی برای ضبط پادکست‌های مختلف استفاده می‌شود. در این میکروفون‌ها خازن جایگزین سیم پیچ متحرک شده است. به همین دلیل صدا با کیفیت بسیار بهتری ثبت می‌شود. از میکروفون‌های خازنی در گوشی موبایل، لپ تاپ و هندزفری استفاده می‌شود.

میکروفون‌های روبانی

میکروفون‌های روبانی برای ثبت صدا در استودیوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میکروفون ها هم همانند میکروفون‌های دینامیک از الگوی قطبی کاردیو پیروی می‌کنند. نام دیگر میکروفون‌های روبانی، میکروفون‌های نواری است. میکروفون‌های روبانی صدای ضبط شده در استودیوها را ملایم‌تر می‌کنند.

بهترین رکوردر

باید برای ظبط  صدا از بین میکروفون و رکوردر بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. دستگاه رکوردر به خوبی صدا را ضبط می‌کند. صداهایی که در رکوردر ضبط می‌شود در ابتدا به فایل تبدیل شده و می‌تواند آن را به قسمت مورد نظر منتقل کنید. بهترین رکوردر دستگاهی است که بتواند صدا را با بالاترین کیفیت ثبت و تبدیل به فایل کند. از آن‌جایی رکوردرها ضبط صدا بسیار دقیقی دارند، در جلسات مهم از این ابزار استفاده می‌شود.

رکورد‌ها از ابعاد کوچک و مناسبی برخوردار هستند و برای ضبط مصاحبه، جلسات مهم، پادکست، کلاس درس و… استفاده می‌شود.

ویژگی‌های بهترین رکوردر

ویژگی‌های بهترین رکوردر

ویژگی‌های بهترین رکوردر

از آن‌جایی که میکروفون و رکوردر هر دو وظیفه ظبط صدا را دارند، بسیار با هم مقایسه می‌شوند. دستگاه رکوردر ویژگی‌هایی دارد که باعث برتری آن نسبت به دیگر میکروفون‌ها شده است. مهم ‌ترین ویژگی این دستگاه که حتماً تاکنون متوجه آن شده‌اید، ضبط صدا با بهترین کیفیت و با جزئیات است. دیگر ویژگی‌های بهترین رکوردر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ابعاد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود از بین میکروفون و رکوردر یکی را انتخاب کنیم، ابعاد آن‌ها است. رکوردر علاوه بر کیفیت بهتری که دارد، ابعاد بهتری هم برای جابه جایی دارد. از آن‌جایی که دستگاه رکوردر ابعاد مناسب‌تری برای حمل و ضبط صدا دارد، اکثر خبرنگاران و افراد دیگر برای ضبط صدا در شرایط مختلف از رکوردر استفاده می‌کنند.

فرمت

فرمت ضبط صدا جزو عواملی است که باید پیش از انتخاب دستگاه رکوردر به آن دقت کنید. برای تعیین فرمت ضبط صدا شما باید در ابتدا هدف خود را از ضبط صدا مشخص کنید و دستگاه مرتبط با کار خود را انتخاب کنید.

شارژ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است میکروفون و رکوردر در آن متفاوت باشند، نوع شارژ آن ها است. شارژ دستگاه رکوردر توسط باتری تامین می‌شود. برخی از این دستگاه‌ها قابلیت تعویض باتری دارند و می‌توانید در شرایط نیاز باتری آن ها را عوض کنید. با توجه به این شرایط بهترین رکوردر دستگاهی است که باتری‌های قدرتمندتر و با ظرفیت بیشتری داشته باشد.

انتقال فایل

صداهای ضبط شده در میکروفون و رکوردر هر دو قابلیت انتقال دارند. در دستگاه رکوردر نوع انتقال فایل به کامپیوتر یا دستگاه دیگر بسیار مهم است. هرچه دستگاه رکوردر بهتر باشد، این انتقال ساده‌تر انجام می‌شود. به عبارتی بهترین رکوردر دستگاهی است که انتقال فایل‌های آن به کامپیوتر به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

سخن پایانی

میکروفون و رکوردر هر دو جز دستگاه‌هایی هستند که مدت زیادی است برای ضبط صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به ویژگی، کیفیت و ساختاری که دارند برای کاری مناسب هستند. شما برای خرید میکروفون و رکوردر باید در ابتدا هدف خود را مشخص کنید و با توجه به آن دستگاه مد نظر را انتخاب کنید. مجموعه‌های با سابقه در این حوزه می‌توانند در خرید این محصولات به شما کمک کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.