چند راهی و محافظ برق

رد یاک
19 شهریور, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چند راهی و محافظ برق

چند راهی و محافظ برق

دو دستگاهی که معمولاً کاربرد آن ها با هم اشتباه گرفته می‌شود، چند راهی و محافظ برق است. کاربرد این دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است؛ اما هر دو از وسایل حوزه صنعت برق هستند. از آنجایی که این محصولات بسیار پرکاربرد هستند، در هر خانه‌ای باید چند راهی و محافظ برق برای استفاده وجود داشته باشد. محافظ برق جزو وسایلی است که برای محافظت استفاده می‌شود؛ اما چند راهی نوعی اتصال دهنده است. اگر می‌خواهید با بهترین چند راهی و بهترین محافظ برق  بیشتر آشنا شوید، باید به خوبی از کاربرد و ویژگی‌های این محصولات اطلاع داشته باشید. این دو دستگاه در کاربرد، ساختار و شکل ظاهری تفاوت دارند. مجموعه آما ترا محصولات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که از نمونه‌های آن ها می‌توان به شارژرهای وایرلس و رومیزی با تخفیف ویژه | آما ترا اشاره کرد.

 

چند راهی و محافظ برق

چند راهی و محافظ برق

بهترین محافظ برق

وظیفه محافظ برق محافظت از وسایل برقی در برابر نوسانات است. بهترین محافظ برق شامل ویژگی‌هایی است که از وسایل شما بیشترین مراقبت را می‌کند. برای مثال چند راهی و محافظ برق مناسب باید از تحمل بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار باشد. دستگاه‌های محافظ برق دارای سری فیوز هستند. زمانی که نوسان ایجاد می‌شود، سری فیوز جریان برق را قطع می‌کند و از آسیب رسیدن به وسایل شما جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با خیال راحت وسایل برقی خود را به محافظ برق متصل کنید.

محافظ‌های برق انواع مختلفی دارند که هر کدام مناسب یک نوع وسایل برقی است. بنابراین باید هنگام خرید محافظ دقت داشته باشید که حتماً محافظ مناسب با وسیله برقی مد نظر را خریداری کنید. وسایل برقی برای کار کردن به جریان مشخصی از برق نیاز دارند. از آن‌جایی که محافظ‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها جریان مشخصی دارند؛ باید محافظ مناسب با وسیله برقی خود را پیدا کنید.

هنگام خرید محافظ برق برای موبایل می‌توانید خرید انواع شارژر موبایل با کیفیت بالا | آما ترا هم انجام دهید و نگرانی بابت آسیب دیدن شارژر در برابر نوسانات برق نداشته باشید.

انواع محافظ برق

 

 

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، محافظ‌ها وظیفه محافظت از وسایل برقی شما را دارد. محافظ‌های برق شامل انواع مختلف با قدرت‌های متفاوت هستند. در این بخش انواع محافظ‌های برق را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام خرید راحت‌تر تصمیم‌ گیری کنید.

محافظ برق صنعتی

در صنایع دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. این دستگاه‌ها با برق کار می‌کنند و برای اتصال به پریز نیاز به چند راهی و محافظ برق دارند. محافظ‌های برق مناسب ‌ترین گزینه برای اتصال این دستگاه‌ها به پریز برق هستند.

از آن‌جایی که دستگاه‌های صنعتی از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند، به ولتاژ‌های قوی هم نیاز دارند. بنابراین باید محافظ مناسب آن‌ ها را انتخاب کنید که بتواند جریان برق مناسب آن را فراهم کند.

محافظ برق ماشین لباسشویی

معمولا افراد متخصص و با تجربه توصیه می‌کنند که برای متصل کردن ماشین ظرفشویی و لباسشویی به پریز برق، از محافظ‌های ارت ‌دار استفاده کنید. این محافظ‌ها با توجه به فعالیتی که دارند جریان الکتریکی وارد شده را به زمین منتقل می‌کنند. بنابراین محافظ‌های مناسب برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی علاوه بر منتقل کردن جریان الکتریکی به زمین، از وسایل خانگی شما هم محافظت هم می‌کنند.

محافظ برق یخچال و فریزر

بخچال و فریزر جزو وسایل‌های خانگی هستند؛ اما برای اتصال آنها به پریز برق باید از محافظ‌هایی متفاوت با محافظ‌های برق خانگی استفاده کنید. یخچال‌ها و فریزرها به واسطه موادی که درون آن ها وجود دارد، باید شبانه روز به پریز برق متصل باشند. به همین دلیل محافظ‌های برق مناسب این وسایل دکمه روشن و خاموش ندارند. یکی از نکاتی که معمولا برای استفاده از محافظ‌های برق یخچال فریزر توصیه می‌شود، این است که دستگاه دیگری به آن متصل نکنید. در این صورت یخچال و فریزر شما در برابر نوسانات برقی سالم می‌ماند.

محافظ برق تلویزیون

تلویزیون هم یکی دیگر از وسایل خانگی است که شما می‌توانید به سادگی با چند راهی و محافظ برق آن را به پریز متصل کنید و از آن استفاده کنی.د اگر سلامت تلویزیون خانگی برای شما مهم است، از محافظ‌هایی استفاده کنید که به خوبی در برابر نوسانات برق مقاوم باشند. برخلاف محافظی که برای یخچال و فریزر استفاده می‌کنید، محافظ برقی که برای تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دکمه روشن و خاموش داشته باشد. محافظ تلویزیون به صورتی است که شما می‌توانید وسایل دیگر را هم به آن متصل کنید.

محافظ برق خانگی

چند راهی و محافظ برق خانگی از محصولاتی هستند که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. محافظ‌های خانگی را می‌توانید برای لوازم برقی خانه و سایر لوازمی که با برق کار می‌کنند استقاده کنید.

محافظ‌های برق خانگی شامل دو نوع دیجیتال و ساده هستند. در محافظ‌های برق خانگی ساده شما با دکمه می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید. محافظ‌های دیجیتالی کمی پیشرفته‌تر هستند و توسط یک نمایشگر میزان ولتاژ و… را نشان می‌دهند. این نوع محافظ‌ها ولتاژ مشخصی دارند و مقدار معینی جریان برق را به لوازم خانگی انتقال می‌دهند. این مقدار مشخص برای لوازم خانگی مناسب است و باعث جلوگیری از بروز مشکلات می‌شود.

 

چند راهی و محافظ برق

چند راهی و محافظ برق

 

برای تشخیص بهترین چند راهی و محافظ برق باید آن ها را به خوبی با یکدیگر مقایسه کنید. چند راهی‌ها به شما امکان می‌دهند که چند دستگاه را به صورت همزمان به یک پریز برق متصل کنید. این چند راهی‌ها برخلاف محافظ‌های برق از وسایل برقی محافظت نمی‌کنند و تنها این امکان را به شما می‌دهند که وسایل بیشتری را به پریز برق بزنید. چند راهی ها از جنس پلاستیک هستند و در خانه، محل کار، مکان آموزشی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع چند راهی

چند راهی و محافظ برق از وسایلی است که کاربرد فراوانی و انواع مختلفی دارد. در قسمت قبل انواع محافظ‌های برق را بررسی کردیم. در این قسمت به بررسی انواع چند راهی‌ها می‌پردازیم.

چند راهی‌ها به سه نوع ساده، محافظ و چند منظوره تقسیم می‌شوند. چند راهی ساده تنها اتصال چند وسیله را به پریز برق انجام می‌دهد. چند راهی محافظ ترکیب چند راهی و محافظ برق است. این وسیله علاوه بر متصل کردن وسایل به پریز برق، از آن ها در برابر نوسانات مراقبت هم می‌کند. در نهایت چند راهی چند منظوره شامل ویژگی‌های اضافی مانند کلید usb و سیم جمع کن هم است.

سخن پایانی

از آنجایی که چند راهی و محافظ برق جزو وسایل ضروری در خانه و محل کار به حساب می‌آید، باید برای خرید آن اقدام کنید. برای خرید این محصولات و محافظت از وسایل برقی خود باید از افراد با تجربه و مجموعه‌های معتبر کمک بگیرید. مجموعه آما ترا با تجربه‌ای که دارد بهترین محافظ‌های برق را با توجه به نیاز شما در اختیارتان قرار می‌دهد. این مجموعه همچنین شارژر فندکی با قابلیت شارژ سریع | بهترین قیمت را در اختیار مشتریان می‌گذارد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.